Thursday, 14 August 2014

Lesson 2 Logo



LESSON 2 LOGO

INTRODUCTION

Since it is used on all products, it is essential that students design a logo which will reflect the purpose of the competition, appeal to the target audience, and work in different sizes and on different materials, and in both colour and monochrome.
Annotation on the completed design should indicate how the logo meets the requirements, e.g. what message it gives, why the colours used are suitable, etc it is used on all products, it is essential that students design a logo which will reflect the purpose of the competition, appeal to the target audience, and work in different sizes and on different materials, and in both colour and monochrome.
Annotation on the completed design should indicate how the logo meets the requirements, e.g. what message it gives, why the colours used are suitable, etc 

Beforev you ask your teacher for feedback make sure that you have acted upon everything in the following checklist.  

When you have completed this move on and complete other jobs that you haven't done.

LOGO CHECKLIST

You need to create a logo to represent your competition.

http://www1.edexcel.org.uk/C203_Unit3_SPB0113/html/Unit3Logo.htm

TRACKER

Check the tracker and act on any feedback.

https://drive.google.com/a/gillotts.org.uk/#folders/0B094zD02-dLYUm5TVnRVdlpmVTQ


GOOD EXAMPLES

Have you checked the good examples to see what A* quality looks like?

https://drive.google.com/a/gillotts.org.uk/#folders/0B094zD02-dLYRmtVSnd1bkhiWVU

RESEARCH

1. Have you researched at least three different types of logo and recorded in your design log?

2. Have you entered all  the websites that you visited for this research in your elements table?

DRAFT LOGO

4. Have you created a draft coloured drawing, scanned and saved as a jpg and linked to your e-portfolio?

5. Have you said on the e-portfolio what it is, why you made it and how you made it?

6. Have you included a thumbnail image of the draft logo on your e-portfolio?

7. Have you saved this draft in your design log and obtained feedback and said what action you are going to take to improve it?

8. Have you included the draft logo in your elements table?

FINAL LOGO

9. Have you recreated the logo using Photodraw?

10. Have you saved the Photodraw image as a jpg and linked to your e-portfolio?

11. Have you said on the e-portfolio what it is, why you made it and how you made it?

12. Have you included a thumbnail image on your e-portfolio?

13. Have you saved this image in your design log and obtained feedback and said what action you are going to take to improve it?

FINAL LOGO AS A SINGLE COLOUR

14. Have you saved the Photodraw image AS A SINGLE COLOUR (greyscale) and as a jpg and linked to your e-portfolio?

15. Have you said on the e-portfolio what it is, why you made it and how you made it?

16. Have you included a thumbnail image on your e-portfolio?

17. Have you saved this image in your design log and obtained feedback and said what action you are going to take to improve it?

DESIGN DECISIONS

18. Have you told the story of how you have designed the element from original idea through to finished article including a detailed description of the Photodraw tools that you used?


WHEN YOU HAVE FINISHED THIS ELEMENT MOVE ON AND COMPLETE ANOTHER ONE



BÀI 2 LOGO


Trước khi bạn hỏi giáo viên của bạn đã phản hồi chắc chắn rằng bạn đã hành động khi tất cả mọi thứ trong danh sách kiểm tra sau.

Khi bạn đã hoàn thành di chuyển này và hoàn thành các công việc khác mà bạn đã không được thực hiện.

LOGO DANH SÁCH KIỂM TRA

Bạn cần phải tạo một biểu tượng đại diện cho đối thủ cạnh tranh.

http://www1.edexcel.org.uk/C203_Unit3_SPB0113/html/Unit3Logo.htm

TRACKER

Kiểm tra theo dõi và hành động theo bất kỳ thông tin phản hồi.

VÍ DỤ TỐT

Bạn đã kiểm tra các ví dụ tốt để xem những gì A * chất lượng trông như thế nào?

NGHIÊN CỨU

1. Bạn đã nghiên cứu ít nhất ba loại khác nhau của các biểu tượng và ghi lại trong nhật ký thiết kế của bạn?

2. Bạn đã nhập tất cả các trang web mà bạn truy cập cho nghiên cứu này trong bảng thành phần của bạn?

DỰ THẢO LOGO

4 bạn đã tạo ra một dự thảo bản vẽ màu, quét và lưu lại dưới dạng jpg và liên kết với e-danh mục đầu tư của bạn?

5 Bạn đã nói trên e-danh mục đầu tư được, tại sao bạn đã làm cho nó và làm thế nào bạn đã thực hiện nó?

6 Các bạn đã bao gồm một hình ảnh thu nhỏ của dự thảo logo trên e-danh mục đầu tư của bạn?

7 Có bạn đã lưu dự thảo này trong nhật ký thiết kế của bạn và có được thông tin phản hồi và cho biết những hành động bạn đang thực hiện để cải thiện nó?

8 Các bạn đã bao gồm dự thảo biểu tượng trong bảng thành phần của bạn?

LOGO CUỐI CÙNG

9 Bạn đã tái tạo các biểu tượng sử dụng PhotoDraw?

Có 10 bạn đã lưu các hình ảnh PhotoDraw như một jpg và liên kết với e-danh mục đầu tư của bạn?

11 Bạn đã nói trên e-danh mục đầu tư được, tại sao bạn đã thực hiện nó như thế nào và bạn đã thực hiện nó?

12 Các bạn đã bao gồm một hình ảnh thu nhỏ về điện tử danh mục đầu tư của bạn?

Có 13 bạn đã lưu hình ảnh này trong nhật ký thiết kế của bạn và nhận được phản hồi và cho biết những hành động bạn đang thực hiện để cải thiện nó?

LOGO CUỐI CÙNG LÀ MÀU SINGLE

14 Bạn đã lưu hình ảnh PhotoDraw LÀ MÀU SINGLE (màu xám) và như là một jpg và liên kết với e-danh mục đầu tư của bạn?

15 Bạn đã nói trên e-danh mục đầu tư được, tại sao bạn đã làm cho nó và làm thế nào bạn đã thực hiện nó?

16 Các bạn đã bao gồm một hình ảnh thu nhỏ về điện tử danh mục đầu tư của bạn?

Có 17 bạn đã lưu hình ảnh này trong nhật ký thiết kế của bạn và nhận được phản hồi và cho biết những hành động bạn đang thực hiện để cải thiện nó?

QUYẾT ĐỊNH THIẾT KẾ

18 Bạn đã kể câu chuyện về cách bạn đã thiết kế các yếu tố từ ý tưởng ban đầu thông qua để hoàn thành bài viết bao gồm một mô tả chi tiết các công cụ PhotoDraw mà bạn sử dụng?


KHI BẠN ĐÃ HOÀN TẤT YẾU TỐ NÀY MOVE ON VÀ ĐIỀN KHÁC ONE


No comments:

Post a Comment